Back on track

28 februari 2023 - Puerto Galera, Filipijnen

24 tot 28 februari

Er leek geen einde te komen aan de vlucht naar Manila maar na 16 uur vliegen is het zover. Met 12 miljoen inwoners een absolute metropool waar rijbewijzen een andere dimensie hebben. 25 minuten duurde de motorit (met driver) van de luchthaven naar het busstation. Laveren, toeteren, links, rechts het maakte de driver weinig uit om heelhuids tot op de eindbestemming te geraken, maar zijn passagier moest af en toe naar adem happen (en niet enkel omwille van de overweldigende broeierige oosterse lucht met een serieuze vleug van uitlaatgassen). Uiteraard was ik vergeten hoe het voelt om opgelicht te worden als er op voorhand geen prijsafspraken gemaakt worden. Les geleerd.

Na tocht van 4 uur met bijhorende ferry komt de eeste bestemming in zicht: Puerto Galera. Duikmekka en vol met hordes Chinezen en Koreanen. De nacht is helaas in jetlagmodus dus veel te vroeg wakker. 1 voordeel ik ben zeker op tijd voor de refresher dive. En zo verloopt de tijd in dit gezapig dorpje. Sleep, dive, jetlag, repeat. 4 dagen en ontelbaar veel vissen later is het tijd voor de volgende etappe op zoek naar de grootste vis in het water. Op naar Donsol.

1. Hilde De Feyter:
    28 februari 2023
    Hou het daar veilig, Jan, wees voorzichtig. Geniet van je nieuwe uitdaging! Kus. Mamie.
  2. Leus Cecile:
    28 februari 2023
    Dag Jan,
    Blij dat we kunnen mee genieten van jouw avontuur.
    Terug al een prachtige beschrijving maar hou het inderdaad veilig.
    Groetjes,
    Tante Cecile
  3. Lieve:
    1 maart 2023
    Puerto Galera. Duikmekka en vol met hordes Chinezen en Koreanen ... en ondertussen ook 1 Belg :)
    Geniet van je avontuurlijke reis en hou het veilig!
    Indrukken, ervaringen opdoen waar je de rest van je leven kan uit tanken.